Το Έργο

Το Thessaloniki FSRU το οποίο έχει λάβει άδεια Ανεξάρτητου Συστήματος Φυσικού Αερίου από την ΡΑΑΕΥ είναι ένα νέο σημαντικό έργο που περιλαμβάνει:

  • υπεράκτιο τερματικό σταθμό ΥΦΑ αποτελούμενο από δύο πλοία, ένα FSRU (Floating Storage and Regasification Unit), ένα FSU (Floating Storage Unit) και μια κεντρική πλατφόρμα που βρίσκεται στον Θερμαϊκό κόλπο σε απόσταση 4,4 χλμ. από το σημείο προσαιγιάλωσης του υποθαλάσσιου αγωγού φ.α., και σύστημα υποθαλάσσιων (4,4 χλμ.) και χερσαίων (7 χλμ.) αγωγών και συνοδευτικών υποδομών μεταφοράς φυσικού αερίου μέχρι τις εγκαταστάσεις παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας της Elpedison και το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου (ΕΣΜΦΑ).

Το Thessaloniki FSRU, λόγω της στρατηγικής του θέσης, θα συμβάλει στην ασφάλεια εφοδιασμού με φυσικό αέριο της Βόρειας Ελλάδας και ολόκληρης της περιοχής της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, καθώς και στη διαχείριση των συμφορήσεων στο Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου, αποτελώντας ένα νέο ευέλικτο και ασφαλές σημείο εισόδου φυσικού αερίου στη χώρα.

 

 

Βασικά στοιχεία του τερματικού σταθμού

Το Thessaloniki FSRU σχεδιάζεται για να μεταφέρει φυσικό αέριο στο Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου (ΕΣΜΦΑ) μέσω ενός νέου σημείου εισόδου στη βόρεια Ελλάδα, δυτικά του κλάδου Καρπερή-Κομοτηνή.

Το έργο αποτελείται από τα ακόλουθα μέρη:
• Δύο πλοία (ένα FSRU και ένα FSU), τα οποία θα είναι μόνιμα αγκυροβολημένα στην επιλεγμένη θέση και στα οποία θα πραγματοποιείται η εκφόρτωση, η αποθήκευση και η αεριοποίηση του ΥΦΑ
• Ναύδετα πρόσδεσης και πλεύρισης για ο FSRU και το FSU
• Πλατφόρμα που θα φέρει τον απαραίτητο εξοπλισμό για τη μεταφορά ΥΦΑ από το FSU στο FSRU, τη σύνδεση με τον υποθαλάσσιο αγωγό υψηλής πίεσης, κλπ.
• Υποθαλάσσιους/χερσαίους αγωγούς και σταθμούς μέτρησης

 

Βασικές πληροφορίες για το έργο

Η χωροθέτηση του τερματικού σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου και η όδευση του υποθαλάσσιου αγωγού επιλέχθηκαν με ακρίβεια λαμβάνοντας υπόψη τη βαθυμετρία της περιοχής, καθώς και τους περιορισμούς που επιβάλλονται από τα υπάρχοντα αγκυροβόλια, τις λιμενικές υποδομές και τη θαλάσσια κυκλοφορία στην περιοχή.

Τα δύο πλοία, ένα FSRU και ένα FSU, έχουν σχεδιαστεί για να έχουν συνδυασμένη χωρητικότητα αποθήκευσης υγροποιημένου φυσικού αερίου που κυμαίνεται μεταξύ 250.000 m3 και 280.000 m3.

Κατά τη διάρκεια της λειτουργίας ship-to-ship, το ΥΦΑ θα φορτώνεται από πλοία μεταφοράς ΥΦΑ στο FSU μέσω κρυογενικών εύκαμπτων σωλήνων.

Το σύστημα αεριοποίησης έχει σχεδιαστεί με ονομαστική δυναμικότητα 500 mmscf/day, δηλαδή περίπου 150 GWh/ημέρα.

Ο σχεδιασμός του αγωγού περιλαμβάνει έναν αγωγό 24 ιντσών με ένα υποθαλάσσιο και ένα χερσαίο τμήμα:
• Όδευση υποθαλάσσιου αγωγού μήκους 4,4 χιλιομέτρων, που συνδέει το σύστημα αεριοποίησης με τo βανοστάσιο παραλίας
• Όδευση χερσαίου αγωγού μήκους 7 χιλιομέτρων, που συνδέει το βανοστάσιο με το σημείο εισόδου στο ΕΣΜΦΑ και εξυπηρετεί τις εγκαταστάσεις ηλεκτροπαραγωγής της ELPEDISON στην περιοχή της Θεσσαλονίκης
• Σταθμοί μέτρησης θα εγκατασταθούν στη διασύνδεση μεταξύ του χερσαίου αγωγού και του ΕΣΜΦΑ και στα σημεία μεταφοράς προς τις μονάδες ηλεκτροπαραγωγής της ELPEDISON